Η «προσωρινή» εναπόθεση των σκουπιδιών στον Άγιο-Βλάσση είναι μια προδήλως παράνομη απόφαση του Δήμου Τρίπολης, αφού απαγορεύεται η δημιουργία Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ). Το γεγονός αυτό πιστοποιεί και η πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος να κλείσουν όλοι οι ΧΑΔΑ μέχρι τέλους Μαΐου, γιατί θα επιφέρουν τεράστια πρόστιμα, που επιβαρύνουν τους πολίτες.
Ο κ. Υπουργός περιβάλλοντος που γνωρίζει τη δημιουργία του νέου ΧΑΔΑ γιατί δεν παρεμβαίνει; Ο ΧΑΔΑ στον Άγιο-Βλάσση μπορεί προσωρινά να «έδιωξε» τα σκουπίδια από την πόρτα μας, εγκυμονεί όμως τεράστιους κινδύνους στην πόλη.
Η λειτουργία του μέσα στο περιαστικό δάσος της Τρίπολης που αποτελεί τον πνεύμονα της πόλης και το θώρακα προστασίας από πλημμυρικά φαινόμενα, γνωστά στο παρελθόν, αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες πυρκαγιάς και αυτές οι πιθανότητες δεν περιορίζονται από τη νέα παράνομη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για αποψίλωση του δάσους γύρω από το ΧΑΔΑ. Σε μικρή απόσταση από τον εν λόγω ΧΑΔΑ, βρίσκεται το Νοσοκομείο και τα αέρια ρεύματα, δυτικοί άνεμοι και απόγειος αύρα, μεταφέρουν διοξίνες και μικρόβια στο χώρο του και στα σπίτια της νοτιοδυτικής πλευράς της πόλης με σοβαρές επιπτώσεις για στη δημόσια υγεία. Τα παραπάνω πιστοποιούνται και από έγγραφα του ιατρικού προσωπικού του νοσοκομείου και του σωματείου εργαζομένων, στα οποία τονίζεται ότι οι ασθενείς αποτελούν ιδιαίτερα ευαίσθητη κοινωνική ομάδα και επομένως με σκοπό την αποκατάσταση της υγείας τους πρέπει να λαμβάνονται επιπλέον μέτρα διασφάλισης υγιούς και καθαρού περιβάλλοντος.
Η μόλυνση του υπεδάφους από τα υγρά απόβλητα των σκουπιδιών είναι ήδη γεγονός, αφού το υπέδαφος αποτελείται από ασβεστολιθικά πετρώματα αποσαθρωμένα και από τις εκρήξεις του λατομείου. Ο κίνδυνος εισροής τους στο υδρευτικό δίκτυο της Πιάνας, το οποίο είναι προβληματικό και περνά σε μικρή απόσταση και σε χαμηλότερο υψόμετρο, αυξάνεται όσο περισσότερο παραμένουν τα απορρίμματα στον ΧΑΔΑ..
Πριν δύο χρόνια το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, με ομόφωνη απόφαση του κήρυξε στην περιοχή τον αρχαιολογικό-ιστορικό χώρο των Τρίκορφων, ο οποίος εφάπτεται του ΧΑΔΑ και αν δεν είχε καταστραφεί από το λατομείο, το ταμπούρι διπλά στο λόφο, θα βρισκόταν μέσα σε αυτόν. Ο κάθε κάτοικος της Τρίπολης πρέπει να καταλάβει τους σοβαρούς κινδύνους για το περιβάλλον, τη δημόσια υγεία και την πολιτιστική κληρονομίας, που δημιουργεί η «προσωρινή» λύση του Άγιο-Βλάσση, η οποία θα έληγε στις 20 Μαΐου σύμφωνα με τη ρητή διαβεβαίωση του κ. δημάρχου, αλλά αρχίζει να γίνεται σιγά σιγά μόνιμη.
Για κάθε έναν χωριστά από τους παραπάνω λόγους οι αντίστοιχες δημόσιες υπηρεσίες έπρεπε να είχαν παρέμβει και να είχαν σταματήσει τις παράνομες ενέργειες του Δήμου. Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Τρίπολης αυτεπάγγελτα όφειλε από το σύνταγμα και τους νομούς να παρέμβει.. Επιπλέον η Περιφέρεια Πελοποννήσου ακόμα δεν έχει επιβάλλει το πρόστιμο αν και υπάρχει η έκθεση αυτοψίας η οποία επιβεβαιώνει την μόλυνση του περιβάλλοντος. Σε λίγο καιρό και πάλι θα έχουμε τη συσσώρευση των σκουπιδιών στην πόλη, αφού η «προσωρινή» λύση του Άγιο-Βλάσση και της Κορίνθου θα έχουν κορεσθεί. Τότε θα «ψάχνουν» για άλλη «προσωρινή» χωματερή… Η οριστική και μόνιμη λύση υπάρχει και τη γνωρίζουν οι αρχές (Κυβέρνηση, Περιφέρεια, Δήμος), αρκεί να βάλουν στην άκρη τα μικρά και μεγάλα συμφέροντα (ΤΕΡΝΑ, μεταφορείς σκουπιδιών, ιδιοκτήτες οικοπέδων) από τα οποία ενδεχομένως πιέζονται, με σκοπό να τα εξυπηρετήσουν. Η αποκεντρωμένη διαχείριση των σκουπιδιών από δημόσιο φορέα με διαλογή στην πηγή, ανακύκλωση, κομποστοποιήση και ΧΥΤΥ, που θα σέβεται το περιβάλλον και δεν θα επιβαρύνει οικονομικά σε μεγάλο βαθμό τον πολίτη, είναι η μόνη σήμερα επιστημονικά αποδεκτή λύση, είναι στο χέρι μας να την επιβάλλουμε.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Ο κ. Υπουργός περιβάλλοντος που γνωρίζει τη δημιουργία του νέου ΧΑΔΑ γιατί δεν παρεμβαίνει; Ο ΧΑΔΑ στον Άγιο-Βλάσση μπορεί προσωρινά να «έδιωξε» τα σκουπίδια από την πόρτα μας, εγκυμονεί όμως τεράστιους κινδύνους στην πόλη.
Η λειτουργία του μέσα στο περιαστικό δάσος της Τρίπολης που αποτελεί τον πνεύμονα της πόλης και το θώρακα προστασίας από πλημμυρικά φαινόμενα, γνωστά στο παρελθόν, αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες πυρκαγιάς και αυτές οι πιθανότητες δεν περιορίζονται από τη νέα παράνομη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για αποψίλωση του δάσους γύρω από το ΧΑΔΑ. Σε μικρή απόσταση από τον εν λόγω ΧΑΔΑ, βρίσκεται το Νοσοκομείο και τα αέρια ρεύματα, δυτικοί άνεμοι και απόγειος αύρα, μεταφέρουν διοξίνες και μικρόβια στο χώρο του και στα σπίτια της νοτιοδυτικής πλευράς της πόλης με σοβαρές επιπτώσεις για στη δημόσια υγεία. Τα παραπάνω πιστοποιούνται και από έγγραφα του ιατρικού προσωπικού του νοσοκομείου και του σωματείου εργαζομένων, στα οποία τονίζεται ότι οι ασθενείς αποτελούν ιδιαίτερα ευαίσθητη κοινωνική ομάδα και επομένως με σκοπό την αποκατάσταση της υγείας τους πρέπει να λαμβάνονται επιπλέον μέτρα διασφάλισης υγιούς και καθαρού περιβάλλοντος.
Η μόλυνση του υπεδάφους από τα υγρά απόβλητα των σκουπιδιών είναι ήδη γεγονός, αφού το υπέδαφος αποτελείται από ασβεστολιθικά πετρώματα αποσαθρωμένα και από τις εκρήξεις του λατομείου. Ο κίνδυνος εισροής τους στο υδρευτικό δίκτυο της Πιάνας, το οποίο είναι προβληματικό και περνά σε μικρή απόσταση και σε χαμηλότερο υψόμετρο, αυξάνεται όσο περισσότερο παραμένουν τα απορρίμματα στον ΧΑΔΑ..
Πριν δύο χρόνια το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, με ομόφωνη απόφαση του κήρυξε στην περιοχή τον αρχαιολογικό-ιστορικό χώρο των Τρίκορφων, ο οποίος εφάπτεται του ΧΑΔΑ και αν δεν είχε καταστραφεί από το λατομείο, το ταμπούρι διπλά στο λόφο, θα βρισκόταν μέσα σε αυτόν. Ο κάθε κάτοικος της Τρίπολης πρέπει να καταλάβει τους σοβαρούς κινδύνους για το περιβάλλον, τη δημόσια υγεία και την πολιτιστική κληρονομίας, που δημιουργεί η «προσωρινή» λύση του Άγιο-Βλάσση, η οποία θα έληγε στις 20 Μαΐου σύμφωνα με τη ρητή διαβεβαίωση του κ. δημάρχου, αλλά αρχίζει να γίνεται σιγά σιγά μόνιμη.
Για κάθε έναν χωριστά από τους παραπάνω λόγους οι αντίστοιχες δημόσιες υπηρεσίες έπρεπε να είχαν παρέμβει και να είχαν σταματήσει τις παράνομες ενέργειες του Δήμου. Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Τρίπολης αυτεπάγγελτα όφειλε από το σύνταγμα και τους νομούς να παρέμβει.. Επιπλέον η Περιφέρεια Πελοποννήσου ακόμα δεν έχει επιβάλλει το πρόστιμο αν και υπάρχει η έκθεση αυτοψίας η οποία επιβεβαιώνει την μόλυνση του περιβάλλοντος. Σε λίγο καιρό και πάλι θα έχουμε τη συσσώρευση των σκουπιδιών στην πόλη, αφού η «προσωρινή» λύση του Άγιο-Βλάσση και της Κορίνθου θα έχουν κορεσθεί. Τότε θα «ψάχνουν» για άλλη «προσωρινή» χωματερή… Η οριστική και μόνιμη λύση υπάρχει και τη γνωρίζουν οι αρχές (Κυβέρνηση, Περιφέρεια, Δήμος), αρκεί να βάλουν στην άκρη τα μικρά και μεγάλα συμφέροντα (ΤΕΡΝΑ, μεταφορείς σκουπιδιών, ιδιοκτήτες οικοπέδων) από τα οποία ενδεχομένως πιέζονται, με σκοπό να τα εξυπηρετήσουν. Η αποκεντρωμένη διαχείριση των σκουπιδιών από δημόσιο φορέα με διαλογή στην πηγή, ανακύκλωση, κομποστοποιήση και ΧΥΤΥ, που θα σέβεται το περιβάλλον και δεν θα επιβαρύνει οικονομικά σε μεγάλο βαθμό τον πολίτη, είναι η μόνη σήμερα επιστημονικά αποδεκτή λύση, είναι στο χέρι μας να την επιβάλλουμε.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΡΙΠΟΛΗΣ

